Naam:
Foto’s:
867
Video’s:

Over mij

Wij zijn Ed en Karin, trotse eigenaars van een Landcruiser Troopy ( HZJ78) en gepassioneerde Afrika-reizigers.  Wij houden ervan om onderweg te zijn  en bekende plekken te combineren met wat nieuws. We reizen meestal met zijn tweeën maar soms ook samen met degenen die we onderweg tegenkomen. Puzzelen aan een mooie route,  in de leer bij een ranger en fanatiek  speuren naar  wildlife verveelt ons niet. Vinden we dan ook nog een bijzondere plek om ons vuurtje te maken en de nietigheid te ervaren als de Melkweg zich in als haar pracht ontvouwt dan is dat voor ons de kers op de taart.

Over mijn reis

In januari 2017 hebben wij onze eerste Landcruiser (Troopy 1) op de boot gezet naar Kaapstad en reisden we drie maanden door een deel van Zuidelijk Afrika. Vanaf Stellenbosch  rijden we naar het noorden en trekken vooral rond in Namibië. De weken in Kgalagadi, de tour via Skeleton Coast naar Hartman Valley en ook de Marienfluss in Kaokoland vonden we onvergetelijk zonder daarmee bestemmingen zoals Etosha, Epupa Falls, Namib Naukluft , Sossus of  Ais Ais-Richtersveld tekort te willen doen.

Op 22 september 2017 pakken we de draad weer op en vervolgen onze reis naar Zambia. Samen met Chris en Sascha (Kitesurf Tofo),  reizen we via South Luangwa, naar het noorden van Zambia om via Kasanka, North Luangwa en Nsefu uiteindelijk in Lower Zambezi terecht te komen. Bonnie (de wagen van Chris en Sas) gaat door naar Botswana en wij verkennen Lower Zambezi en de Caprivi strip. Onze 2 maanden sluiten we af met nog een paar dagen Etosha.

Na stalling van onze auto in Windhoek  zijn we 13 Maart 2018 terug en onze trektocht brengt ons dit keer via de wonderschone en eenzame Central Kalahari, de neushoorns in Botswana en het noordelijk deel van Zuid Afrika naar Moçambique  voor de enorme walvishaaien. Via Mana Pools in Zimbabwe en bekende en minder Nationale parken in de natte Okovango delta rijden we  terug naar het vertrouwde Windhoek. Maar niet zonder nog een dikke week in Central Kalahari te kamperen.

In september 2019 halen we Harry 2, onze nieuwe en grotere Landcruiser, op uit Duitsland. We besluiten een voor ons onbekend deel in Europa te gebruiken om de wagen beter te leren kennen. Na prachtig weer langs de Bretonse kust, in de Pyreneeën en in de mysterieuze Spaanse Banderas Reales jaagt de polaire lucht die we in Porto treffen ons uiteindelijk naar huis.  Het wordt weer tijd voor plannen in de warmte

Containerschip de Monta Rosa brengt Harry 2 half Januari 2019 naar Kaapstad waar we onze trouwe eerste Troopy weer op de boot naar huis zullen zetten. Wij hebben tot 15 Juni de tijd om bekenden in Kaapstad op te zoeken, kennis te maken met de ruige Karoo, een maand lang  de Kgalagadi te bewonderen en via de zoutvlaktes in Botswana opnieuw naar Mocambique te trekken waar Chris en Sascha inmiddels hun kite-surf school zijn begonnen. Een vakantie op reis met mooie stranden, lekker weer en smakelijk eten. met pijn in ons hart beginnen we aan onze reis terug naar Windhoek en uiteindelijk naar huis.

De Santa Clara brengt Troopy1 naar huis waar we 'm weer schoon poetsen en gebruiken voor kortere trips in Europa. We vliegen op 26 September weer naar Windhoek voor de game-count in Zimbabwe. Via  Malawi en Tanzania zullen we daarna naar Uganda te reizen. Kerenza en Boris, landcruisermaatjes van het eerste uur, zijn hier inmiddels managers van een lodge en we zien natuurlijk heel erg nieuwsgierig hoe het hen daar vergaat.

Bezochte landen

Ik heb 88 landen (35%) bezocht:

Angola, Argentinië, Aruba, Bahrein, Bangladesh, België, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Botswana, Brazilië, Canada, China, Congo-Kinshasa, Cuba, Curaçao, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Ecuador, Egypte, Filipijnen, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Hongkong, Ierland, India, Indonesië, Iran, Israël, Italië, Ivoorkust, Japan, Kazachstan, Kenia, Koeweit, Kroatië, Liberia, Liechtenstein, Luxemburg, Malawi, Maleisië, Marokko, Martinique, Mexico, Mozambique, Namibië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nepal, Nigeria, Noorwegen, Oeganda, Oman, Oostenrijk, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Rusland, Rwanda, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Saoedi-Arabië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Soedan, Spanje, Suriname, Swaziland, Tanzania, Thailand, Tsjechië, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zweden, Zwitserland.