We hebben een nieuwe website!

6 oktober 2019 - Letlhakane, Botswana

Onderweg naar Uganda

Ons huis staat fris in de verf, lief en leed is gedeeld met degenen die ons lief zijn (al dan niet met een glaasje wijn in onze zonnige tuin), vertederd de komst van de  nieuwe pup van Jolanda meebeleefd en verward over de wijze waarop de dementie in het hoofd van mijn moeder huishoudt.

Bij ons slaat op enig moment de ‘wegwee’ weer toe.  Misschien wel toen de weersvooruitzichten van zonnig en af ertoe regen naar ‘herfstig’  veranderden. Eind september zijn we via Johannesburg naar Windhoek gevlogen om vandaar aan onze reis naar Uganda te beginnen. Op onze route zullen we door Botswana, Zimbabwe, Zambia, Malawi, Tanzania en Kenia rijden.

We hadden net genoeg tijd om onze nieuwe en eigentijdste website vorm te geven. De foto’s komen hierop beter tot zijn recht. Vooral als je de pc of laptop gebruikt. En we hebben de mogelijkheid om wat meer achtergrondinformatie te delen. Kortom, het is niet alleen een eigentijdse maar zeker ook onze eigen website geworden. En eerlijk gezegd zijn we best een beetje trots op onze nieuwe verhalenbox. Dankjewel Chiel Heijstek voor je hulp en geduld.

Dus........... volg ons voortaan op dutch troopy travellers

. De oude website houden we voorlopig in de lucht, al was het alleen maar om je te laten weten dat er weer een  verhaal is op onze nieuwe website. De nieuwsbrieffunktie op de nieuwe site werkt namelijk nog niet helemaal goed  Ennnn.... we hebben nog even tijd nodig om onze oude verhalen en foto’s  om te zetten naar het  nieuwe formaat. De verhalen van de reis van afgelopen voorjaar staan er in ieder geval wel al op.

Voor de liefhebber houden we daarnaast onze dagelijkse route bij op polarsteps. Zo kun je onze route op de voet volgen. Je hoeft alleen maar op deze link te klikken

Polar steps Namibie-Uganda

en je ziet waar we zijn. Je kunt ook de link gebruiken die op onze nieuwe website staat. De techniek staat weer voor niets.

Over een paar dagen publiceren we onze nieuwe blog We hopen dat jullie ook deze keer met ons meereizen!

1. Lex Goes:
    6 oktober 2019
    Ik ben benieuwd en verheug me er op, en hoop dat jullie de tijd van je leven hebben!
  2. Peter:
    6 oktober 2019
    Mooie nieuwe site, chapeau!
    En ik zit weer met spanning te wachten op de nieuwe avonturen!
  3. Edith van de poppe:
    8 oktober 2019
    Geweldig mooi gedaan en op naar mooie nieuwe avonturen geniet 🤗
  4. Ineke en Rits:
    16 oktober 2019
    " n' plaatje" wat een droomfoto of (dronefoto?) , dat campertje tussen die silhouetbomen met het zonnetje.
    ..en Ed je bent wel met pensioen, maar vergeet niet je P-CHECK te doen.
    Geniet tijdens deze stationering!!
    Groetjes Ineke & Rits
  5. Cor en Birgit:
    16 oktober 2019
    Hoi Karin en Ed,
    Eerst wil ik zeggen dat jullie website heel mooi is. Leuk om alles te bekijken! Ik heb een opmerking (weet niet of jullie daar iets aan kunnen doen). Het betreft de kleur van de letters in jullie verhaal. De contrast met de lichte achtergrond is niet zo groot, dus het leest minder makkelijk. Of misschien heb ik een nieuwe bril nodig???
    Ik vind het heel mooi zo als het gaat in de Afrikaanse bush: "pas als het kleine je opvalt, zie je ook wat groots"!!! Daar kunnen wij, hier in het drukke noorden, heel veel van leren.
    Leuk dat jullie mee gaan helpen met dieren tellen. Toch wel, denk ik, een bijzondere ervaring. Dat honderdduizend gnoes omgekomen zijn vanwege de "vet fences" is zeer tragisch. De mensen in Botswana betalen wel een hoge prijs om hun vlees naar Europa te mogen exporteren.
    Toen ik het stukje over de olifanten op de noodcamping bij de Tsau Gate las, kreeg ik kippenvel. Wat moet dat toch onwijs mooi zijn geweest!! Kan me heel goed voorstellen dat jullie stil dicht bij de auto zaten.
    En Ed, je filmpje met de drone is erg mooi. Zo is het goed te zien hoe het daar eruit ziet.
    We hebben genoten van jullie mooie verhaal en fantastische foto's en filmpje. Ik zou zeggen.........ga vooral zo lekker door!! Wij verheugen ons nu al op het volgende verhaal.
    Heel veel plezier.
    Groetjes Cor en Birgit